26 Mayıs 2013 Pazar

Priamurskikh Partizan



‘’ Ama eğer bunu yaparsak, bu durumdan faydalanmak isteyen; lehine çevirmek isteyen öğrencilerin eline koz veririz. Bunu bu yüzden yapmak istemiyoruz. ’’ Bu sözler ilk hayal kırıklığım değildi bölümümle ilgili, bugüne kadar başımdan geçenler bana bu sözleri duyabileceğimi düşündürmüştü ama bir şekilde hallederim canım demiştim. Konuşarak, rasyonel davranarak; örnekler vererek ve karar verecek kişiye görevini hatırlatarak yapacaktım bunu. Hemen hemen bir yıl boyunca uğraştığım bir konuydu bu, ara ara bölüm başkanını gördükçe seçmeli ders olarak petrol ve doğalgaz mühendisliği bölümünden doğal gaz dersini alabilmek.

Şu doğal gaz dersi son derece ilgimi çekmekle birlikte yıllar içinde olmaya karar verdiğim mühendisin tedrisatında olması gerektiğine inandığım bir ders ve veya disiplin. Yeterince uzattığım okulumda bölümümde ve tahayyül ettiğim meslek hayatımda en çok eğlendiğim, enteresan bulduğum ve açıkçası işe yarar hissettiğim konular enerji konularıydı. Doğal kaynak ve uygunluğu ile ortam koşulları bir arada düşünüldüğünde  çalışması en zor sektörlerden biri; sahada çalışma durumu için söylüyorum bunu pek tabi. Ancak bu beni son derece çekti, bu disiplin bana bu duruma cüret etmeye değer gösterdi. Her ne olursa olsun uzak yerlerde, dünyanın acayip bölgelerinde, denizin ortasında bu işi yapabilecektim; bunu katlanılacak bir şey olarak değil bilakis heyecan verici bir işleyiş olarak dahi görüyorum. Böyle disiplinlerarası, hızlı olunması ve çözüm odaklı işlerde yaptığınız işle her konuda belli başlı şeyler hakkında bilmeniz gerekir; ki retorik olmayan, geliştirilebilir temel şeylerden bahsediyorum. İşte teknik seçmeli olarak başka bir bölümden alacağım bu ders esasen ileride yaşayacağım durum için de fevkalade uygun. Disiplinlerimize göre konsantrasyon kampı gibi ayrı ayrı ünitelerde toplanacak değiliz. Bilhassa enerji sahalarında bu tam aksi şekilde çalışır; enerji işi de hülasa bunu talep eder, muhtelif disiplinlerden mühendislerin birlikte hareket etmesi.
Sonrası mı? Bölüm başkanımız açıkçası herkesin tartışması gerektiği bu konuya son derece konservatif yaklaştı. Hayal kırıklığına uğramış olsam da empati yapınca kendisi anlayabildim.  Aramızda konuşurken de örneklendirdiğim şekilde bu biraz da toplumsal bir durum ve bu yozlaşmaya müsait durum aileleri, sanatçıları, doktorları mimarları falan sıkıştırabildiği gibi idarecilerin de inisiyatif alamamalarına, tutucu kararlar  - yanlış olduğunu bile bile -  vermelerine sebep oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder